Humallahden venekerhon Seitsemän meren kilpailun ensimmäiset palkinnot kauden 2018 veneilyistä jaettiin yhdistyksen kevätkokouksen yhteydessä 9.4.2019. Palkinnon sponsoroi Janne Ignatius, joka kerhon hallituksessa ollessaan lahjoitti saamansa hallituspalkkiot kerhon käyttöön ja sitä kautta syntyi tämä palkinto.
Palkinnon tarkoitus on edistää myönteistä veneilyhenkeä ja matkaveneilykulttuuria kerhon piirissä. Palkinnon osittaisena innoittajana voi pitää Veneilyliiton ja sittemmin SPV:n Volvo Penta -veneretkeilykilpailua, jonka HVK seurana on aikanaan voittanut lukuisia kertoja.
Palkinnolla palkitaan normaalisti vuosittain ne HVK:n jäsenet (tai se jäsen), joille on kauden aikana kipparoidessaan kertynyt eniten meripeninkulmia (matkaa) huviveneilyssään.
Kunniamaininnan sai Juha Aaltonen veneenhakumatkastaan Repoluodosta kesäkuun alussa kovan myrskyn aikana. Juha kertoili värikkäästi tapahtumia venematkan aikana. Sai mm. merivartioston nostamaan ankkurin, kun Juha Rauman pohjoispuolella kovan tuulen takia ei sitä yksin saanut nostettua. VHF on ihan hyvä laite. Muistoksi merivartioston miehiltä, Juha sai avainlenkin, jossa on teksti ”The Finnish Coast Guard”. Loppujen lopuksi vene tuli kotisatamaan lähes yhtäjaksoisen 48 tunnin ajon jälkeen. Tapasin Juhan saapumisen jälkeen satamassa ja Juhan ensikommentti oli ”ei koskaan enää”. Mutta niin vaan Juha pyöri koko kesän veneellään etelärannikkoa itään ja länteen, kun Juha omien sanojensa mukaan tykkää nukkua veneessä.
Toisen palkinnon sai Glenn Bridger, jolle kertyi maileja 922. Seuraavassa lyhyt kuvaus Glennin veneen historiasta ja vuoden 2018 veleilystä.
Skum is her original name. She was built by Josef Jansson motorbåtsvarv (Fittja, Stockholm) 1927 for a Danish Wholesaler Majes Meyer and registered to Kongelig Dansk Yachtklub.

We purchased Skum 2013 and moved her to HVK from Lommabuktens seglarklubb.
Ensimmäisen palkinnon sai Wellamo miehistöinään Liisa Savunen ja Markku Riekkinen. Maileja saatiin kasaan 1067. Heidän tarkoituksenaan oli kiertää Ruotsin eteläkärki ja tulla takaisin Göta kanavan kautta. Kova pohjoismyrsky romutti aikataulun. Odoteltuaan myrskyn laantumista Maarianhaminassa viisi päivää, realiteetti iski ja suunnitelmat muuttuivat. Keula suunnattiin ensin Tammisaaren kautta Helsinkiin ja sieltä matka jatkui edelleen Viron länsirannikkoa etelään kohteena Pärnu.
